Nightbreed Car Club Nightbreed Car Club

Ga terug   Nightbreed Car Club > Tuning > Tuning & Styling Forum

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 28 januari 2008, 20:23
ips ips is offline
Junior Member

ips is on a distinguished road
Standaard KW schroefkit: jullie mening aub?

Hallo,

Een maand geleden heb ik mijn regelbare KW ophanging laten vervangen door de originele schokdempers. (auto = VW bora). Ik had dat toen gedaan om geen "keuringsbeslommeringen" meer te hebben. (hoger zetten..). De ophanging heeft +- 130 000 km onder de auto gestaan. Hoe denken jullie erover om deze ophanging (nog) te verkopen? De veren zijn volgens mij nog in nieuwe staat? (domme vraag misschien maar kunnen veren in normale omstandigheden "echt verslijten"? Schokdempers natuurlijk wel..
De achterste schokdempers zijn volgens mij in zeer goede staat. Ik kan me moeilijk voorstellen dat nieuwe KW schokdempers anders aanvoelen wanneer ze ingedrukt worden...
Over de voorste schokdempers kan ik mij niet uitspreken. Omdat ik niet kan zeggen of je nu bij wijze van spreken 1000 km danwel 70 000 km of langer er nog mee kan rijden. In ieder geval ben ik wel van mening dat er nog een behoorlijk aantal km's kan mee gebold worden. Hoelang kunnen deze schokdempers eigenlijk meegaan? Het type is (denk ik) 100 1004 & 100 1104. Misschien gaan er mensen zijn die zeggen dat het niet kan dat ik er zoveel km's mee heb gedaan
Moest het zijn dat de voorste schokdempers toch zouden begeven, kunnen ze dan apart gekocht worden? En is het dan financieel voordelig om de voorste schokdempers apart te kopen?
Of misschien zitten er in mijn set interessante wisselstukken... contra-ringen, veren...
Ik heb er aan gedacht om eventueel (als het goed uitkomt...) met een "kenner" af te spreken (regio oost-brabant en zuid-limburg) en als hij me dan kan vertellen in hoeverre de veren en de 4 dempers versleten zijn... pm'en naar mij mag altijd. Dan kan ik ze misschien alsnog te koop zetten en weet ik ook misschien meer over de richtprijs. (prijs was destijds 1041 euro).
Aankoopbewijs, montageattest en validatieverslag heb ik, hoewel ik niet weet wat dat invloed heeft op de andere wagen?
Ik wil een van de volgende dagen foto's posten...

Alvast bedankt voor jullie mening en de eventuele info..
ips
Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 21:19
ewold's schermafbeelding
ewold ewold is offline
Administrator
Proud NCC Member

ewold heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard

montageattest staat waarschijnlijk wel jouw kenteken op, anders kan iedereen met een willekeurig montageattest komen afgelopen.
Of veren nog goed zijn, is soms moeilijk te zeggen, ik zou ze proberen te verkopen, en op het verkooppapier zeker noteren dat ze gekocht worden in de staat de ze verkeren. Het hangt er wat vanaf natuurlijk maar als ze onder een wagen staan kan de garage die altijd wel ff testen, die hebben ook een trilbank, of donckers bandencentrale heb ik die dingen ook al gezien.
Verslijten doet zoiets wel maar denk nu ook wel dat je met die set nog wel een tijdje verder kan. Verkopen die handel
Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 12:08
ChroMe ChroMe is offline
Administrator
NCC Friend

ChroMe is on a distinguished road
Standaard

Verpatsen die handel...
Met citaat reageren
Oud 31 januari 2008, 09:37
ips ips is offline
Junior Member

ips is on a distinguished road
Standaard

Ok dank u voor jullie mening. Ik ga ze dan ook verkopen.

grtz
Ips
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten