Nightbreed Car Club Nightbreed Car Club

Ga terug   Nightbreed Car Club > Tuning > Tuning & Styling Forum

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 6 december 2007, 19:12
ips ips is offline
Junior Member

ips is on a distinguished road
Standaard schokdempers

Hallo, ik had een vraagje. ik ga mijn KW schroefkit er laten onderuit doen en terug mijn originele VW (bora) schokdempers (en veren) laten zetten.
maar: met de originele schokdempers is destijds ong 10000 km mee gereden. nadien hebben ze ongeveer 6 jaar stil --> horizontaal gelegen.
nu blijkt dat niet zo goed te zijn dat ze zolang hebben stilgelegen en dan zeker omdat ze horizontaal lagen.
Nu ging ik ermee naar banden Decondé en daar heeft men de schokdempers bekeken. in het begin gingen de schokdempers stroef maar nu valt het wel redelijk mee. eigenlijk heb ik de indruk dat ze "te" soepel gaan.. de achterste schokdempers zijn in goede staat denk ik maar bv bij de voorste is er 1 van de 2 die zelfs zachtjes door zijn eigen gewicht inzacht (ongeveer 10 - 15 cm). nu is mijn vraag, kan ik ervan uit gaan dat mijn originele schokdempers nog goed zijn om te laten monteren? zoniet, bij Decondé zegde men mij dat ik daar Monroe schokdempers kan kopen en die gaan waarschijnlijk +- 200 euro goedkoper zijn dat als ik het bij de VW garage laat doen.. .weet er iemand raad voor mij?
alvast bedankt :P

ips
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten