PDA

View Full Version : Biodiesel gaat tanken nog duurder maken

ewold
23 januari 2006, 08:15
De verplichte toevoeging vanaf 1 mei van bijna 2,5 pct biologisch additief aan dieselbrandstof maakt de diesel aan de pomp opnieuw duurder.

Dat komt omdat de overheid de subsidie van het biologisch additief financieel zal compenseren via een hogere accijns op het fossiele gedeelte van de dieselbrandstof.

Omdat de prijs van het additief sowieso al het dubbele is van klassieke diesel, zal de prijs van een liter diesel aan de pomp vanaf 1 mei de hoogte ingaan.

Hoeveel de stijging bedraagt, is nog niet duidelijk. Medewerkers van minister van Financiën Didier Reynders rekenden op basis van voorlopige cijfers al uit dat de prijs aan de pomp 'enkele procenten' hoger zal uitkomen.

Bron : HLN (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_161585.html?DCSext.bron=homeArt2)

ChroMe
24 januari 2006, 12:52
VUILE AFRIPPERS, eerst maar beweren da er niks zou bijkomen, maja zo goedgelovig zijn we niet meer, niks is voor niks en alles kost hopen geld hier in België... nu zulle wij die 100 miljoen stookolie schulden moeten bekopen met de bio diesel ofzo

tssss

vr6fahrer
24 januari 2006, 12:57
Danku regering!!

Tsjakka
24 januari 2006, 15:53
Tss, als ze maar ergens geld kunnen uithalen hé, wa bio dinges erbij kappen, alé,.... tzou dan goedkoper moete worden vind ik, milieuvriendelijker maken zouden ze moete promoten en goedkoop maken dat meer mensen da zouden nemen. Onderant kunnen we al beter op rooie mazout gaan rijden, das nog te betalen :?

Charel, bestelt al is 20.000 liter :wink:

ChroMe
24 januari 2006, 17:21
Ja da istem just, ge kunt ni kiezen of ge me biodiesel rijdt of ni, gewone diesel wordt vervangen door biodiesel dus ge moet er wel mee rijden

Grtz

Tsjakka
24 januari 2006, 18:35
Geef mij maar de gewone witte diesel dan zenne, ipv die groene of rode :roll:
Van al die kleurekes word ik mottig :twisted:

ewold
24 januari 2006, 19:05
Weeral minder stemmen voor de groene van tjaar :p :p
Vind het eigenlijk ook ma schandalig, ineens beslissen der wat koeiestront bij te malen en het duurder te verkopen... :mrgreen:

Tsjakka
24 januari 2006, 19:23
Damn, belgie is een dieselland, onderant gaan ze nog denken dat wij hier op gras rijden 8)