PDA

View Full Version : honda tuning

Eagle Eye
11 november 2006, 12:21
hey hey,

den eagle hier, de meeste van jullie zullen mij wel kennen van de papegaai.. waar ik elke donderdag avond Pool les kom geven :lol: :lol:

nu heb ik de nieuwe honda civic besteld (die over een maandje hopelijk aankomt) maar nu wil ik eens rondkijken voor tuning parts... velgen heb ik al besteld ;) heeft er iemand een site waar ik veel op kan terugvinden?

greetz

Eagle

DiGiTiZ
11 november 2006, 16:26
http://avbsports.be/

dit is "DE" place to be voor Honda stukken.

vr6fahrer
11 november 2006, 17:52
Inderdaad AVB Sports is waar ge moet zijn. Makklijk te vinden, expressweg richting knokke afrit vrasene, daar naar rechts en na een paar km op uw linkerkant.

Eagle Eye
11 november 2006, 18:19
thx..

heb al mailtje gestuurd voor een prijske ;)
voor de HONDA CIVIC 2006 INTRUDER kit...

greetz

Eagle

guntha
19 juli 2007, 18:10
Ik heb een vraag. Ik heb een vriend die ik ga helpen met het tunen van zijn honda civic. Deze is een diesel. Nu mijn vraag is : Gaat op een diesel een "dumfelf". DIt is dat apparaatje dat zorgt voor het geluid als je schakeld. De juist benaming ken ik er niet voor. Kan iemand mij hier over meer info geven?

Dank en MVG

Guntha

guntha
19 juli 2007, 19:34
Dumpvalves heet het. Zou dit eventueel ook gaan op een diesel? Heb het tot nu toe alleen gezien op benzine

vr6fahrer
20 juli 2007, 10:08
Als uw gasklep dichtgaat doordat je schakelt of gas lost heb je overdruk, de luchtstroom valt zo goed als stil en dus ook uw turbo, als je terug gas geeft moet de turbo dus weer op gang komen. Daarom kun je een dumpvalve steken om dat compressieverschil op de vangen en de overdruk buiten te laten, dat geeft dat pssshht geluid.
Een diesel heeft geen gasklep en kun je dus ook niet met een dumpvalve voorzien.

guntha
20 juli 2007, 14:28
Als uw gasklep dichtgaat doordat je schakelt of gas lost heb je overdruk, de luchtstroom valt zo goed als stil en dus ook uw turbo, als je terug gas geeft moet de turbo dus weer op gang komen. Daarom kun je een dumpvalve steken om dat compressieverschil op de vangen en de overdruk buiten te laten, dat geeft dat pssshht geluid.
Een diesel heeft geen gasklep en kun je dus ook niet met een dumpvalve voorzien.JAmmer. Zou mooi izjn geweest op de civic. Nu was de eigenaar van de wagen gaan zien naar een "ciptuning" voor de wagen. Is dit eigenlijk wel het beste of doe je beter een powerbow tuning. Deze laatste is goedkoper zijden ze.

guntha
20 juli 2007, 19:23
Ik moet je tegen spreken. Ik heb wat verder gezocht en ben deze site tegengekomen http://www.dieseldumpvalve.nl Voor 225€ heb je alles wat je moet hebben. Of het beter is of slechter voor je tdi motor weer ik niet zeker.
Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.

De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die 'ziet' of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.

Er wordt geen druk-tank in de auto geplaatst, de dieseldumpvalve blaast de turbodruk af die normaal via de motor wordt afgevoerd.

ewold
21 juli 2007, 12:56
Kunt beter deftig laten chiptunen, powerboxen is prul en gaat de motor veel rapper van slijten....

Venzie
31 juli 2007, 13:13
Kunt beter deftig laten chiptunen, powerboxen is prul en gaat de motor veel rapper van slijten....
Sluit ik mij volledig bij aan.
Maar ik zou aan nen honda diesel blok zowizo ni teveel prullen.

Bestaan idd dumpvalves voor diesel,heb es nen focus tdci met horen rondrijden ook.

Btw zeker langs komen op de AVB Asian Nationals dan 29&30 september.

vr6fahrer
1 augustus 2007, 13:12
Ik moet je tegen spreken. Ik heb wat verder gezocht en ben deze site tegengekomen http://www.dieseldumpvalve.nl Voor 225€ heb je alles wat je moet hebben. Of het beter is of slechter voor je tdi motor weer ik niet zeker.
Omdat er bij een turbo-diesel bij het loslaten van het gas geen vacuum ontstaat, kan er geen benzine-dumpvalve worden gebruikt en heb je dus ook nooit het sportieve afblaas geluid. Aangezien daar toch veel vraag naar is, hebben wij de dieseldumpvalve ontwikkeld.

De dieseldumpvalve werkt via een schakelaar die je bij je gaspedaal monteert en die 'ziet' of je het gas indrukt of niet. Aan de hand van die gegevens bepaalt de stuurunit of de dumpvalve bekrachtigd wordt en krijg je op je turbodiesel op de juiste momenten dat gewilde geluid.

Er wordt geen druk-tank in de auto geplaatst, de dieseldumpvalve blaast de turbodruk af die normaal via de motor wordt afgevoerd.

Ja maar dat is pure show met een sensor aan de gaspedaal. Auto5 tuning naar mijn mening.